Bez kategorii · Śniadania i koktajle

Post nr.2 Przykładowe śniadania

Przykładowe śniadania :

  1. Jajecznica + kakao
    – Podpiekamy kawałki kiełbaski / boczku/ salami
    – w miseczce mieszamy jajka i dodajemy przyprawy : pieprz , czosnek granulowany , przyprawy greckie/ majeranek/bazylia/oregano (wedle uznania )
    -wlewamy zawartość miseczki na patelnie z rozgrzaną oliwą z oliwek
    -dodajemy starty żółty ser
    – smażymy na małym ogniu do uzyskania danego efektu
    Do jajecznicy super smakuje gorące kakao , bądź kawa zbożowa- Inka

Kakao zawiera:

węglowodany, nasycone kwasy tłuszczowe, kalorie, tłuszcze, jednonienasycone kwasy tłuszczowe, wapń, witaminę B2, błonnik, magnez, fosfor, potas, cynk, sód, witaminę B3, białka, witaminę B,

witaminę E, wielonienasycone kwasy tłuszczowe, jod, żelazo, witaminę B6, witaminę B9, cholesterol, selen, witaminę B12, witaminę A, retinol, witaminę C, wodę.,

Kakao zawiera teobrominę, substancja pobudzającą oraz niewielkie ilości kofeiny. To dzięki nim ma ono właściwości energetyczne i pobudzające oraz wspomagające pracę mózgu.
Jajka to również bogate źródło witaminy A, E, D i K oraz B2 i B12, kwasu pantotenowego i składników mineralnych: fosforu, potasu, sodu, wapnia, żelaza, magnezu, miedzi, cynku, selenu. W żółtku jest beta-karoten i luteina, która chroni oczy przed szkodliwym promieniowaniem UVA i UVB, zapobiega zwyrodnieniu plamki żółtej i poprawia widzenie.

Jajka to również bogate źródło witaminy A, E, D i K oraz B2 i B12, kwasu pantotenowego i składników mineralnych: fosforu, potasu, sodu, wapnia, żelaza, magnezu, miedzi, cynku, selenu. W żółtku jest beta-karoten i luteina, która chroni oczy przed szkodliwym promieniowaniem UVA i UVB, zapobiega zwyrodnieniu plamki żółtej i poprawia widzenie.

  1. Śniadaniowy placek ziemniaczany
    * Sadzone jajko
    * 80 g gotowanych ziemniaków
    Sposób przygotowania:

Lekko ‚zmiażdżyć’ ziemniaki, tworząc ciasto . Usmażyć z obu stron na złoty kolor na patelni lekko posmarowanej oliwą. Na wierzch położyć sadzone jajko.
Do śniadania wypić niewielką szklanką mleka odtłuszczonego lub półtłustego. ( Ja stawiałabym na kefir ;))

Czas przygotowania 15 minut

  1. Omlet
    * rozbijamy jajko
    *wkładamy plasterek sera
    *wkładamy plasterek pomidora/ogórka / papryki
    * składamy na pół
    *zapiekamy
    Czas przygotowania : 5 min
    Napój : zielona herbata + cytryna/limonka+imbir+miód

KOKTAJLE ŚNIADANIOWE :

Koktajl bananowo-daktylowo

Składniki:

  • banan,
  • 3 daktyle,
  • szklanka mleka (od Was zależy jakie wybierzecie),
  • łyżka otrębów.

Sposób przygotowania:

Wszystkie składniki zblendować na jednolitą konsystencję. W razie problemu z gęstością, można dodać więcej mleka.

Koktajl malinowy

Składniki:

  • dwie łyżki namoczonych płatków owsianych,
  • pół banana,
  • szklanka malin,
  • mleko (według gustu),
  • wiórki kokosowe,

Sposób przygotowania:

Wszystkie składniki zblendować na jednolitą konsystencję. Kiedy stwierdzicie, że koktajl jest zdecydowanie za gęsty, dodajcie do niego więcej mleka.

Koktajl kawowy

Składniki:

  • banan,
  • łyżeczka miodu,
  • odrobina zaparzonej kawy,
  • szklanka jogurtu naturalnego,
  • 2 łyżki wcześniej namoczonych otrębów (namoczone około 15 minut wcześniej),

Sposób przygotowania:

Wszystkie składniki należy zblendować. Na koniec dolać odrobinę zaparzonej kawy. Najlepiej smakuje spożyty od razu. Pamiętajcie, jeżeli koktajl Waszym zdaniem jest za gęsty, dodajcie do niego odrobinę mleka i ponownie zblendujcie.

Koktajl z awokado

Składniki:

  • dojrzały banan,
  • połówka awokado,
  • pomarańcza,
  • pół szklanki kefiru lub jogurtu naturalnego,
  • odrobina świeżego soku jabłkowego, pomarańczowego (wybierzcie swój ulubiony)

Sposób przygotowania:

Owoce zblendować ze sobą. Dodać do nich kefir, a na koniec połączyć wszystko z odrobiną soku jabłkowego/pomarańczowego.

Koktajl mango- kokos

Składniki:

  • mango,
  • woda kokosowa,
  • połówka kokosa (oczywiście mam na myśli sam miąższ),
  • szklanka mleka kokosowego,

Sposób przygotowania:

Wszystkie składniki zblenduj je ze sobą do uzyskania pożądanej konsystencji.

Uwielbiam takie koktajle! Moim faworytem jest zdecydowanie koktajl z malinami! Jak dobrze, że w wakacje udało mi się zamrozić małe zapasy. Teraz wystarczy wyciągnąć je z zamrażalnika i dodać do koktajlu. Zazwyczaj takie koktajle spożywam na drugie śniadanie.

Pozdrawiam

 

Reklamy

One thought on “Post nr.2 Przykładowe śniadania

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s