Bez kategorii

Post nr.7 Zdrowe przekąski na imprezy

  1. Malutkie tartinki

Składniki: Ciemne pieczywo (prawdziwe, a nie jakieś farbowane, dmuchane), masło, łosoś wędzony, polędwica z indyka, pomidorki koktajlowe, jajko na twardo, wykałaczki

Sposób przygotowania:

Tutaj przyda się Wam okrągła foremka do wycinania pierników. Z każdej kromki chleba wycinamy kółka (kromki z wyciętym kółkiem możecie na drugi dzień wykorzystać np. rano do śniadania, robiąc w nich jajko sadzone). Ugotowane wcześniej jako na twardo, kroimy w plasterki. wycinamy literatką kółka. Kółko z chleba, smarujemy cienką warstwą masła, układamy na to, łososia bądź szynkę (można położyć i to i to ale moim zdaniem lepiej zrobić dwie wersje). Na samą górę układamy plasterek jajka. Powstałą „wieżę” przykrywamy kolejnym kółkiem z chleba i spinamy wykałaczką,a na jej koniec nabijamy soczystego, pomidorka.

2. Tortilla z łososiem

Składniki: Placek tortilla, almette, łosoś wędzony, natka pietruszki, oliwa z oliwek.

Sposób wykonania:

Jeżeli używacie gotowych placków, możecie od razu przystąpić do działania. Każdego z nich smarujemy delikatnie oliwą z oliwiek. Almette mieszamy z natką pietruszki (można dodać też inne warzywa np. rzodkiewkę w kostce, szczypiorek). Każdy placek tortilli smarujemy almette z dodatkami. Na to wszystko układamy plasterki łososiowa wędzonego. Zwijamy i kroimy w krążki. :)   

3. Faszerowane jajka jogurtem naturalnym

Składniki: polędwica z indyka w plasterkach, jajka, jogurt naturalny, ulubione przyprawy

Sposób przygotowania:

Ugotowane jajka na twardo przecinamy na pół. Wyjmujemy z nich żółtka. Powstała nam taka łódka. Żółtka mieszamy z jogurtem i ulubionymi przyprawami i pokrojoną polędwicą. Powstałą masą faszerujemy jajko,

4. Chrupiące warzywa z dipem czosnkowym

Składniki: seler naciowy, rzodkiewki, ogórek, marchew, papryka, pół szklanki jogurtu naturalnego, natka pietruszki lub koperek, pół ząbka czosnku, sól, pieprz

Sposób przygotowania:

Każde warzywo dokładnie myjemy. W razie potrzeby obieramy. Kroimy w słupki. Z reszty składników przygotowujemy pyszny dip jogurtowy: : drobno siekamy pietruszkę lub koperek, czosnek przepuszczamy przez praskę i mieszamy wszystko z jogurtem. Na koniec przyprawiamy do smaku solą i pieprzem.

5. Fit nachosy z sosem chilii 

Co potrzebujemy? 60 g mąki kukurydzianej, 40 g mąki razowej, 50 ml gorącej ale nie wrzącej wody, papryka ostra i inne przyprawy według uznania i na sos chilii: pomidory w puszce, papryczki chilii bez nasion, czosnek, oliwa z oliwek, zioła

Jak wykonać? Wszystkie składniki ugniatamy, wałkujemy na grubość 1 mm, posypujemy jeszcze ulubionymi przyprawami kroimy na trójkąty. Smażymy na patelni teflonowej lub ceramicznej bez tłuszczu, aż do zarumienienia. Przygotowanie sosu to nic innego jak zblendowanie wszystkich składników. W jednej misce podajemy nachosy a obok stawiamy sosjerkę z naszym dipem! :)

6. Frytki warzywne

Składniki: Wybrane warzywa (seler, pietruszka, marchewki, buraki, ziemniaki) oliwa z oliwek, zioła

Sposób przygotowania:

Warzywa wyjemy, obieramy i kroimy w słupki. Posypujemy ziołami i polewamy odrobiną oliwy. Zapiekamy przez około 15 minut w tem. 200 stopni.

A co do picia? Polecam świeżo wyciśnięte soki lub wodę z dodatkiem owoców! :)

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s