Bez kategorii · Ciekawostki

Post nr. 16 Zakwaszenie organizmu

Zakwaszenie organizmu to efekt niewłaściwego sposobu odżywiania. Coraz częściej włączamy do diety produkty wysoko przetworzone, które zaburzają równowagę kwasowo-zasadową i powodują dolegliwości zdrowotne.

Rozwój cywilizacyjny sprawił, że codzienna dieta stała się bardziej kwasowa. Chętniej sięgamy po produkty wysoko przetworzone, które zaburzają równowagę kwasowo-zasadową w kierunku coraz niższego (kwaśnego) pH. Poza sokiem żołądkowym i moczem, które mają odczyn kwasowy, płyny wewnętrzne człowieka mają odczyn lekko alkaliczny.

Dla poprawnego funkcjonowania naszego organizmu najważniejsze jest pH krwi, które musi być utrzymywane w zakresie 7,35 – 7,45. Choć krew posiada własny system buforowy pozwalający na neutralizowanie nadmiaru kwasów, jego przeciążenie powoduje osłabienie zdolności obronnych. Po prostu – gdy brakuje minerałów alkalicznych krew „pożycza” je z organów wewnętrznych. To powoduje zachwianie równowagi i nadwyżkę substancji kwasowych.

Objawy :

Stan chronicznego zmęczenia, problemy z koncentracją, choroby reumatyczne, zmiany zwyrodnieniowe stawów, dna moczanowa, czy osteoporoza – to problemy zdrowotne, które rzadko kojarzymy z zakwaszeniem organizmu. Tymczasem, nadmiar kwasów w organizmie może:

  • gromadzić się w naczyniach krwionośnych, zwiększając ryzyko wystąpienia udaru krwotocznego,
  • zakłócać produkcję insuliny, wywołując cukrzycę
  • stwarzać dobre środowisko do rozwoju komórek rakowych
  • budować tkankę tłuszczową powodując nadwagę.

Co zakwasza organizm ?

– wszystkie martwe tkanki zwierzęce( mięsa ,ryby, wędliny)

-krowie mleko i jego przetwory( z wyjątkiem naturalnie sfermentowanych np. jogurt naturalny)

-jaja

-mąki ziarna przenicy, żyta, kukurydzy ,ryżu i ich przetwory(wypieki słodkie i słone, płatki itd.)

– cukier (biały i brązowy) i zawierające go produkty spożywcze

-syntetyczne słodziki, konserwanty, barwniki i aromaty

– melasa i przetworzone mieszanki miodów pszczelich

– czekolada i kakao

-potrawy smażone

-kawa, czarna herbata

-sól rafinowana biała

-rafinowane oleje słonecznikowe ,uniwersalny, sojowy, palmowy itd.

-niektóre strączkowe( soja groch) oraz ziemniaki bez skorki

-niektóre owoce(żurawina, borówki, jagody, śliwki)

-napoje alkoholowe wszelkiego typu

-tytoń

jxjhdjksh.png

Jak wiadomo w diecie chodzi o ograniczeni produktów , a nie całkowite ich odsunięcie . Nie popadajmy w skrajności 🙂

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s