Bez kategorii · Pielęgnacja

Masaż bańką chińską

Witajcie 🙂

Co myślicie o masażu bańką chińską ? Czy rzeczywiście jest to wspaniały ratunek dla naszego ciała czy też kolejny mit ?

Myślę, że jednak ratunek . Jak wiadomo metoda ta stosowana jest od na prawdę dawna . Bańki nie dość, że usuwają tzw. „pomarańczową skórkę ” , wręcz znienawidzoną przez wszystkie kobiety , to również oczyszczają nas z toksyn, których niestety nie brakuje w naszym organizmie poprzez panujące zanieczyszczenia na świecie . Również polecam osobom, które mają problemy z ciśnieniem lub kręgosłupem, ponieważ pozytywnie wpływa to na nasze stawy .

  1. Jakie bańki wybrać ?

Uważam, że najlepsze są bańki gumowe dostępne na internecie oraz w sklepach za bardzo odpowiednią cenę 🙂 banka1.jpg.jpg

2. Jak przygotować się do masażu ?

  • naszykuj ręcznik na którym będziesz wykonywać zabieg
  • naszykuj odpowiednią dla Twojej skóry oliwkę przeznaczoną do masażu
  • mocno natłuszczamy skórę, ponieważ ułatwia to pracę i nie przynosi tyle bólu

3. Jak wykonać masaż ?

Etap 1

W miejsca, które będziesz masować, wmasuj oliwkę – najlepiej z dodatkiem składników antycellulitowych, takich jak: kofeina, l-karnityna, zielona herbata, algi morskie czy wyciąg z bluszczu. Preparat ułatwi płynne przesuwanie bańki po skórze.

Etap 2

Dopasuj rozmiar bańki do miejsca, w którym będzie stosowana i do wielkości swojej dłoni. Musisz ją wygodnie i jednocześnie stanowczo trzymać, gdyż zabieg jest dość intensywny.

Etap 3

Podgrzej bańkę w ciepłej (ok. 40 st. C.) wodzie – najlepiej zanurz ją w całości. Następnie wyciągnij i szybko osusz.

Etap 4

Aby rozpocząć masaż, należy przyssać bańkę do skóry. W tym celu przystaw bańkę do wybranego punktu na ciele, np. na udach, uciśnij dwoma kciukami jej wierzchołek i przyciśnij do ciała. Podciśnienie wytwarzane w bańce pozwoli na przyssanie się do skóry. Początkowo masaż bańką chińską może być bolesny, dlatego warto zacząć od masażu mniejszą bańką i stopniowo przechodzić do większej.

Etap 5

Zacznij od usuwania cellulitu na udach – przyssij bańkę nad kolanem i wolno przesuwaj ją ku pachwinie ruchem linearnym: z dołu w górę, w linii prostej, przesuwając się w kierunku zewnętrznej strony nogi. Jeśli na mięśniach ud pojawi się przekrwienie, oznacza to, że bańka rzeczywiście prawidłowo została przystawiona. Jeśli bańka się odklei, zassij ją na nowo. Jeśli na skórze pojawią się siniaki, zmniejsz stopień zassania bańki.

Etap 6

Aby odessać bańkę, należy delikatnie włożyć do niej palec, by dopuścić powietrze do środka. Nie wolno wyciągać bańki na siłę. Wykonaj masaż na drugim udzie.

Etap 7

Ponownie wykonaj masaż obu ud, tym razem ruchami okrężnymi – bańkę przemieszczaj kolistymi ruchami od kolana w kierunku pośladków, a następnie skieruj ją w stronę kolana i przemieszczaj bańkę ku zewnętrznej stronie ud.

Etap 8

Wykonaj masaż techniką ósemek. Wykonuj bańką ruchy w kształcie 8, kierując się od wewnętrznej do zewnętrznej strony nogi.

Etap 9

Po odessaniu bańki z ud, wykonaj antycellulitowy masaż brzucha. Posmaruj skórę antycellulitowym olejkiem i zassij bańkę w dolnej części brzucha. Następnie kolistymi ruchami przesuwaj bańkę ku górze (powinnaś czuć lekki opór. Jeśli czujesz ból, oznacza to, że bańka została źle zassana). Pamiętaj, że przy masażu brzucha należy masować zawsze zgodnie z ruchem wskazówek zegara. W ten sposób unikniesz problemów żołądkowych.

Etap 10

Odessij bańkę i wykonaj 10-minutowy ręczny masaż brzucha, kolistymi ruchami.

Powodzenia 🙂

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s